Vi er en del av det tverrfaglige samarbeidssystemet i Lørenskog kommune

Et tverrfaglig møte er et lavterskeltilbud til familier og barnehager. På dette møtet sitter det faste representanter fra helsestasjon, Pedagogisk psykologisk kontor, barnevernet og barnehagen.

Tverrfaglig møte, som nå heter Barne-og ungdomsfaglig møte er en arena for å drøfte tidlige tiltak rundt barnet, sammen med aktuelle fagfolk, slik at problemer ikke oppstår eller forverres.

Dvs I dette møtet kan foreldre eller personal ta opp små utfordringer som kan bli større hvis familien/personal ikke tar tak i det tidlig. Familie eller personalet kan søke råd og veiledning hos faginstansene som har andre erfaringer og kompetanseområder enn barnehagen i dette teamet.

Barnehagen har Barne-og ungdomsfaglig møte hver 6.uke (torsdager) kl 14.30-15.30 i barnehagen. Datoer kan dere se i barnehagens årsplan/kalender.

På vedlagte link finner dere info om hvordan handlingsskjema for møtene ser ut, hvordan tillatelseserklæringen for foreldrene ser ut m.m: