Habasutt småbarnsavdelingen 1-3 år

Habasutt er en småbarnsavdeling, her er vi 14 barn og 5 voksne.

Vi leker og utfolder oss både inne og ute!
Inne er det tid til lek, samtale og kos. Vi har samlingstunder med sang, bevegelse og eventyr. Ulike aktiviteter blir det også tid til som maling, hinderløype og dans/musikk.
I uteleken er barnehageområdet stort og spennende for de yngste, og noen ganger utvider vi lekeområdet ved å ta en tur i barnehageskogen eller skogen og nærmiljøet utenfor barnehagen.
Vi deler barna ofte i mindre grupper. Vi har da mulighet til å legge tilrette for aktiviteter tilpasset barnas interesser og ferdigheter, og på denne måten kan vi lettere følge med på og stimulere til enkeltbarnets utvikling. Vi ønsker at alle barna skal oppleve mestring og erfare nye ting når de er på Habasutt, samtidig som de opplever trygghet og det at de har det artig også - dette gjelder både store og små:)