Romletutt avdeling 3-6 år

Hos oss på Romletutt er det 20 barn i alderen 3-6 år og 3,5 voksne.

Satsningsområdet på hele barnehagen er sosial kompetanse; som betyr og kunne være sammen med andre på en god måte. Vi jobber mye med hvordan være mot hverandre og hjelper barna til å utvikle sin sosiale kompetanse. Barn gjør ikke alltid som vi sier, men som vi gjør, så vi voksne må også være gode rollemodeller. Vi er ute og leker, oppdager ting i naturen på turer, bygger og har konstruksjonslek, spiller spill og har lesestunder. Både fart og ro finner du hos oss.

Avdelingsnavnet Romletutt er også navnet på en koselig figur som er blitt en del av avdelingen. Han kan være med på hjemmebesøk, og da får han noen ganger oppleve å være med på dansing, turning og andre ting som barna gjør utenom barnehagen.